poniedziałek, 18 maja 2015

Haft na krzyż

Krzyżykowy wymaga czasu, cierpliwości i dokładności - talent nie jest niezbędny.
Dlatego zawsze polecałam go jako pomysł na rękodzielnicze odstresowanie,
gdy masz du...żo czasu :), bo to nie jest szybka technika :)

Haftować można na dziurkowanej ku wygodzie aidzie (z nadrukiem lub bez),
na płótnie, plastikowej kanwie
ale także na sitku czy płocie (siatka, nie sztachety) - byle było jak krzyżyki stawiać.

Moja pierwsza praca to była poduszka.
Miałam 10 lat i od ręki sprzedałam ją koleżance dla jej babci :)
Potem nie raz wracałam do krzyżyków,
ale zdjęć wtedy nikt nie robił robótkom.
Kilka rzeczy jednak mam w domu.

 
Kotek był haftowany w ciąży - dla Najstarszej

 
Jeżyk Beatrix Potter także powstał w czasie ciąży - tym razem dla Najmłodszej

 
Miłość do haftu podkarpackiego zawładnęła mną po powrocie z Bieszczad w 2014

 
To miał być wzór na styropianową pisankę, ale wtedy byłby sezonowy :(

 
To wzór na kolejną pisankę :)

 
Ta kartka trafiła do przyjaciółki w Rumunii



Gdy wyszywałam tryptyk bożonarodzeniowy o Najmłodszej jeszcze nikt nie słyszał.
Teraz każda z moich Trzech Gracji ma swój prywatny element.

 Najstarsza nosiła w tym telefon - teraz nie nosi, ale futerału i tak nie chce oddać...

Mysz to kolejny haft tworzony w czasie ciąży - ten powstał dla Środkowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz